BU YAZI BİR MAKALE DEĞİLDİR. DAHA ÇOK BİR MAKALE TASLAĞI DİYEBİLİRİZ.
Eğer sonsuzda birin sıfır olmadığının ispatı sekmemizi okuduysanız hareketin zaman istediğini anlamışsınızdır. Fakat en küçük hareket en küçük zamanı istemez mi? hareket bir fiilken, hareket etmek bir zamanda olmalı.(fakat bu zaman akıyor olan bir zaman olmalı. tek bir an değil. demek zaman akar eğer hareket varsa.) ama hareketin kendisi tek bir anda olamıyor. değişmek bir anda olamıyor. o zaman değişim diye birşey yok mu. fakat değişim bence vardır. hareket de vardır. bu durumda bir zaman uzunluğu gerekiyor hareket için. işte antihareket için de antizamanuzunluğu gerekiyor. bu dda zamanda geriye yolculuk için gerekli. demek ki antihareketi bulmamız lazım. bu da antienerjiiyle ilgilidir. çünkü hareket, ileriye akan bir zaman gerektirir gösterdiğimiz gibi. demek ki antihareketle zaman geriye akar. bu durumda enerji zamanı ileriye akıtan şeydir.yani bir enerjimiz varsa zaman ileriye akar. bu anlamda kainat eğer enerjisiz şeylerden oluşmuyorsa, herşeyin zamanı ileriye akar. mesela hızı olan bir cisim birim zamanda yol alabiliyor. ama zamanı ileriye akıtan şey zaten hızına dahildir. hız bir potansiyelidir. bir sonraki anda bir sonraki yerde olacağım der. hızın varsa, enerjin ve zamanı ileriye aktıran potansiyelin vardır demektir. zaman , hız içinde vardır. zaten de formülü dx/dt dir. fakat geçmişte dx/dt dir, gelecekte ne olacağını bilemem derseniz bu doğru değildir. biraz gelecekte cismin nerede olacağı bellidir. mesela boş uzayda dümdüz giden bir cisim düşünün, bir sonraki anda cismin nerede olacağı bir önceki andan bellidir. bütün kuvvetleri herşeyi hesaplarsın ve cisim bir sonraki anda gideceği yere gider.
Fakat hareket öyle biirşeydiir ki her an biryerde olmakla olmaz. hareket için bir zaman gerekir fakat her an biryerde olmak , ya da an an geçen zamanla hareket açıklanaamaz. hareketin anlara ihtiyacı yoktur diyebilirmiyiz. hareket ederken gene kolumuz her an biryerdedir. ama ya an harici zaman varsa. o zaman hareket olabilir işte. bence iki an arasında zaman geçiyor. bu zamanda da hareket olabiliyor. hareketin yapılıyor olduğu bir an olamaz. çünkü tek bir anda iki farklı yerde bulunamazsın. hareket ise farklı yerlerde bulunmaktır. ama ikisinin arası da vardır. yani hareket etmektir. hareket etmek her an biryerde bulunmak değildir. hareket ediyor olduğun bir zaman bulunmak zorunda. hareket ederkken dt kadar bir zaman geçse, dx kadar bir yol alman gerekir.ancak bu yolda gerçek anlamda bulunmazsın. sadece dx çizgisini çekersin. çünkü anladıığımz kadarıyle bu zaman ana diktir. yani anlar arasında geçen zaman , anlara dik ilerler. böylece sadece geçen zaman, sadece çizgi çektirir. bu çizgi sana hareket ettin diyor. yani çizgiyi çektiğin bir ann yok, bir zaman uzunluğu var ve bu zaman ansız. zaten de anlarla hareket aaçıklaanamaz. bu durumda zaman şöyle işliyor. önce bir an geliyor, sonra dt kadar ansız , anlarra dik bir zaman işliyor, sonra bir andaha geliyor. sonra gene dt geliiyor. bu dt'ler anlara dik. anlar sırasıyla geliyorsa eğer zamman doğrusu helezon şeklinde demektir. yani bir doğru da değil zaman, bir helezon şeklinde simetrik bir eğri. bu durumdda an, zamanın bir bölümü olmuyor. zaman başka şey, an başka birşey oluyor. zaten noktanın doğrunun bir parçası olmadığını ispaatlamıştık. bunda anlaşılmaz birşey yok. aynı bir uzay doğrusu şöyle olsa önce bir nokta gelse, sonra noktasız doğru gelse sonra bir nonkta ddaha gelse, meğerse doğrular böyleymiş. bu anlaşılıyor. ama zamanı yaşıyorken ansız bir zaman parçası düşünmek zor birşey. bu durumda uzayzaman bir kutu oluşturuyor. yani einstein'ın dediği gibi bir uzay-zaman var. çünkü o zamanda hareket yapıyorsun. hareket yaparken anlar yok. bütün mesela anlar sıffır aralıklı mı diziliyor yoksa belli bir aralıkları mı var.
andan ana geçmek iiçin kullandığımız dik zaman zamandan başka birşeydir. başka bir zamandır.
fakat bburada zaman geçerken hareketi yapıyoruz diyebilirmiyizz. eğer öyleyse zamanın geçmesi de bir süreç oluyor ve zamanın da bir zamanı oluyor. çünkü geçmesi süreç.
mesela bir cisiim a yerinden b yerine gitsin. v hızında gitsin. gittikten sonra soralım, cisim a yeriyle b yeri arasındaki her noktada bulundu mu? cevap: bullundu ama zaman geçerken bulundu. yani dt kadar zamanda dx kadar yol aldı. bu dx yolu daha küçük parçalarına ayrıştırılamaz daha küçük zaman düşünülerek. çünkü daha küçük zzaman da düşünsek, sonsuza kadar da bu dt kadarlık zamanı küçültsek gene başka bir dt bulacağız hiçbirzaman nokta küçüklüğünde bulamayacağız. çünkü nokta doğrunun bir parçası değildir, bu sebeple birşeyi küçültürsek parçalarsak parçalarına ulaşırız. oysa doğrunun nokta gibi bir parçaası yok. hiçbirzaman noktaya ulaşamayacağız. çünkü parça olarak yok. demek ki herhangi bir doğru parçasını sonsuza kadar dahi küçültsek noktaya ulaşamayacağız dx kadarlık kısmını dahi küçültsek. başka bir evrene ulaşacağız.
demek ki zamandan geçiyor olduğumuz bir zaman var veya zaamanın geçiyor olduğu bir zaman var. demek ki zamanın zamanı var. çünkü ancak o zaman noktasız bir zaman geçebilir. o zaman bizim zamanımıza göre daha kısa yani onun 5 dakikasında bizim diyelim ki 6 dakikamız geçiyor. bu da çok mantıkllı çünkü onun da bir zamanı var, onun da bir zamanı varsa bu sonsuza kadar gitmiyor. bir yerde bitiyor. zamanın zamanını bir anı, zamanın iki anını birleştirir. böylece nokttasız zaman geçiyor olur. geçiyor olduğu bir an varolur. bir şeyde iki şey birleşebilir. birleşmiştir de. yani şöyle düşünün. noktasız zaman geçerken,iki noktassının birleşmesi gerekir ki geçsin. işte zamanın zamanın bir anı geldiğinde, zamanın iki anı geçebilir. yani zamanın zamanının bir anı noktasız zamanın iki anını birleştirir. böylece o zaman geçerken biziim noktasız zamanımızın da geçiyor olduğu bir an bulunur.
gerçi zaman geçerken ddiye birşey olmaz. çünkü iki anın tek bir zaman zamanında bulunması gerekiyor. oysa bu bizim tek bir anda iki yerde bulunmamız gibi birşey.
vorteks diye sadece sıvıya demek yanlıştır. bir de dönme vardır. vorteks derken dönme+sıvı'ya vorteks deriz. sadece sıvıyı düşünmek yanlış olduğu gibi, sadece dönme de vorteksin iskeletidir.(enerjisel bir varlıktır.) vorteks değildir.sıvı ise vorteksin ruhudur. çünkü vorteks dinamik tanımlı birşeydir. ondan dolayı dönme iskeleti , sıvı ruhu oluyor. tersi olsaydı sıvı iskeleti dönme ruhu oluyor derdik. vorteks ddönerken zamanı kullanır. iki vorteks arasında zaman ilişkisi bulunur. çünkü harketler zamandan olur. zaman geçerken hareket ederiz. geçen zaman noktasız olabilir. çünkü zaten geçiyor. geçiyor diyoruz nasıl noktallı olsun.
zaman geçiyro fakat uzunluğu önemli. ne kadar zaman geçtiyse o kadar hareket edebiliriz. zzaman ve gidilen yol bir kutudur. çarpımları önemli bir rakamdır. yani dt*dx önemli birşeydir. hep dt/dx'e önem veridik, hız dedik oysa dt*dx de önnemlidir. "zzaman geçiyorken" kelimelerini kullandığımızda zamanın zamaanı demektir. yani zamanın zamanı geçiyor ki "zaman geçiyorken" yani "zamanın geeçtiği an" diyebiliriyoruz. zamanın geçtiği an ise zamanın zamanıdır. bu durumda zaman geçmesi de kendi evreninde hareket olabilir. bu durumda bir zamansal kainatlar dizisi ooluşur. zaman geçmessi bir hareketse, zamanın zamanının geçmesi de bir hareket olur, onun zamanının geçmesi de bir hareket olur, onun zamanının geçmesi de bir hareket olur. bu böyle gider. ama kısalarak. yani bunun bir sonu var. en üstteki sadece bir an kadar olur. hareketsizlikten hareket çıkmış olur.
zamanda bir an geliyor. sonra zaman geçmeye başlıyor. dx üzerine yansımış bir dt uzunluğunu alıyoruz zamanda. uzayda ilerlemelerimiz, zamanın uzay üzerine yansımasıdır. bu durumda zamanın zamanı da zaman üzerine yansıdığında zaman geçer. onun zamanı da onun üzerine yannsız taa ki en baştaki bir an kadarlık zaman, hepsinin zamanı olan en üstteki zaman üzerine yansır. böylece zaman üçgeni oluşur. en üstteki bir an, bir alttaki iki an , onun altındaki üç an yaşar. biz de yaşadığımız kadar zamanı yaşarız. sadece şunu söylüyorum. enn üsttekinin ne oolduğunu bilmiyorum.
bu durumda bizim hareketlerimiz de başka birşeylerin zamanı olabilir. bu ihtimal de yabanaa atılamaz. çünkü zaman, hareketsiz bir andan doğan hareketli zzamanlar gibi duruyor.
unutmayalım ki geçen zaman anı da vardır. o anda zaman geçiyor. geçen zamanın anı zamanın zamanını bir anı ollsa gerek. zaman geçerken dediğimiz şey budur. işte o anı kastediyoruz.
dt kadar zamanı da yaşıyoruz. çok küçük zamanları da yaşıyoruz. peki zaman bize neden uzun gelmiyor. o kadarr çok dt yaşıyoruz ki inanılmaz. neden zaman uzun gelmiyor. çünkü zaman bir görüntü. bize bir saniye çok kısa geliyor. oysa korkunç sayıda dt kadarlık zaman içeriyor. nedden bunları yaşarken farketmiyoruz. o kadar kısa geliyor. zamanın kısa veya uzun gelmesi neye göre. dt kadarlık zaman neden uzun gelmiyor. mesela 5 saniylik bir zamana bakalım. sonrra bunu ikiye bölelim. devamlı ikiye bölelim. öyle ki dt kadarlık zamana ulaşalım. oo kadar çok dt olur ki neden biz bu zamanı uzun görmüyoruz. galiba çünkü o zamanlar dik, farketmiyoruz onları. çok kısa 5 saniyede geçiyor. zamanın derinliiğinde bir kainat vardır. dt lere indiğimizde daha küçüklere inmeye çalıştığımızda birr kainatla karşılaşırız. artık zaman olmaz. ancak gene de çok küçük miktarda zaman olur. ama bir kainat vardır.
mesela araba geçiyor deriz. oysa geçmek bir anda yapılamaz.bir anda sadece biryerdesindir. oysa geçmek anda yapılsa , bir anda iki yerde birden olmak gerekir. eğer dediğimiz gibi geeçiyorsak, bir zamanda geçme eylemi yapılabiliniyor demektir.bu durumda hareket varolur.
PARADOXLARIN ÇÖZÜMÜ
eğer antihareket yapabilirsek zamanda geriye gidebiliriz.bir cisim düşünelim. sağa doğru gitsin. sonra gerisini düşünelim. geri geldiğini düşünelim. ama zamanda geriye giderek. şu bir gerçek ki zamanda geriye gittiğimizde geçmiş zaman ikinci kez gelmez. demek ki geçmiş zamanlar ve şimdiki zaman aynı anda değildir. geçmişe gittiğimizde, daha önce yaşanmış geçmişe gitmeyiz. geçmiş diye birşeye gideriz. eğer daha önce yaşanmış geçmişe gidersek, o zamanı değiştirmemiz de o zamanın içine dahil olmamız da imkansızdırr. birşekilde orada havada dururuz ve sadece orayı seyrederiz, o zamana o kainata dahil olamayız. demek ki daha önce yaşanmamış geçmişe gitmeliyiz. bu durumda geçmişe gittiğimizde nereye gidersek gidelim, o zaman daha önce yaşanmamış olur. yani ilk kez yaşanıyor. işte bu ikinciden birinciye nasıl gideceğiz. bize göre geçmiş daha önce yaşanmıştır. o zaman oraya bu bildiğimiz yollarla gidemeyiz. ancak daha önce yaşanmamış geçmişe gidebiliriz. fakat diyelim ki anneannemizle dedemizin "yaşayacağı" zamana gideceğiz, dikkat edin yaşadığı zamana değil. orda öyle birşekilde kenara atılırız ki anneannemizle dedemizin birleşmesini engelleyemeyiz. kenarda kalırız. evet bunu anlıyorum umarım bu yazıyı okuyanlar da anlarlar. kenarda kalırız, itilme kuvveti vardır. bu itilme kuvvetiyle itiliriz. anneannemizle dedemizin tanışmasını engelleyemeyiz. daha önce ise birkez daha tanışmamışlardır. ilk tanışmalarıdır. fakat bizi iter. ileriye atar . bunu engelleyemeyiz. zamanda yolculuk böylece mümkündür.
(bütün mesele bu zamanda geçmiş zaman yaşanmış değildir. o ,geçmişte yaşanmıştır. bizim zamanımız geldiğinde de onlar geçmişte yaşanmış demektir. demek ki geriye gittiğimizde geçmişe gideceğiz. ayrıca zaman yaşanmaz. kolaylık olsun diye bunu söylüyoruz. zamnla hiçbir fiil yapılmaz. zamanda durulmaz ya da bulunulmaz.
2000 yılıyla bu sene arasından 10 sene geçti deriz. demek ki 2000 yılı da geçen zamandı. )
bir fikre göre ise geçmişi resmettiğimizde o geçmişe gidemeyiz çünkü resimde biz yokuz. ama biz daha önce yaşanmış zamanı resmediyoruz. oraya zaten birdaha gidemeyiz. oysa daha önce yaşanmamış geçmişe gidebiliriz. bu durumda ise resimde olmasak da yine oraya gidebiliriz. bunun bir anlamı vardır. resim, biz hariç çekilmiştir.potansiyeli öyledir. zamanda da üst üste potansiyeller vardır. resimde çıkmamışız yani. ama o zamana bu durumda gideriz. YANİ daha önce yaşanmış geçmişi resmedebiliriz. daha önce yaşanmamışa ise gidebiliriz. biz, görüntüsell geçmişin resmini çektik demektir. işte oranın resmi çekildiğinde, daha önce yaşanmış olmak zorundadır yoksa neyin resmini çekiyoruz. olmayan birşeyin resmi çekilmez. işte yaşanmamışına gittiğimizde yine orada oluruz. o resime dahil olmamışızdır. resimde çıkmamışız.
daha önce yaşanmamış geçmişe gittiğimizde, anneannemizle dedemizin iradesi bağlı değildir. ama tanışacaklardır. ve ondan önce daha hiç tanışmamışlardır. zamanda böyle oluyor. iradeleri yine çalışıyor. zten ilk çalışmasıdır. yani cüzi irademiz vardır. çok çok özgür bir şekilde tanışacaklardır. ancak biraz bağ da vardır. bazı şeyleri yapamazlar. onlar engellenir. iradelerini onu yapmak üzere kullanamazlar.
kainatın kenarları zamansızdır. cisim zamanın ilk anına gitti diyelim. orada bir an yaşayacaktır. ama diyelim ki zaman durdu. her cisim zaten bir anla beraber gelir . o an , o cismin varlığının garantisidir. fakat o tek bir anın devam etmediğini düşünün. yani zaman gelecek olmuyor. zaman geçmiyor. yine hertürlü hareketi yapabiliriz. yani zaman olmadan da cisim tek bir anda herşeyi yapar. ancak bu durumda kainatın kenarlarını göremez. yani kainatın kenarları zamansızdır.
geçmişe gittiğimizde, ilk kez yaşanıyor olmalıdır. geçmişi de kendimizi de tek bir anda gibi düşünürsek, yani aynı fotoğraf içinde düşünürsek, o zaman geçmiş şu an için geçmiştir. başka anlar için geçmiş değildir. mesela zamanın geçen ilk anı için çoğu geçmişler gelecektir. gelecek olduğuna göre daha yaşanmamıştır. kısaca "daha!" o zamanlar gelmemiştir.fakat burada daha kelimesi ne anlama geliyor. zamanın gelmesi için zaman geçmesi gerektiğini bildiriyor bize bu daha. fakat bu durumda zaman , zaman değil zamanın zamanı olur. çünkü zaman gelmesi için zaman geçmesi gerekiyorsa , zaman geçmesi de zamanın zamanında olur.
zamanın birr anı değil, geçen zamanın bir anı olur. bu durumda zaman hızlı da geçseydi gene bir ana bir an diyecektik.uzunluğunun, zamanın uzunluğunun bir kesiri olması gerekir. yani bir anın uzunluğunun geçen zamanın uzunluğunun bir kesiri olması gerekir. bu durumda zamanın uzunluğu çok başka bir kavramdır. yani mesela bir saat geçti deriz. bu bir saat geçen zamanın uzunluğğudur, zamanın değil. bu durumda zamanın uzunluğu başka birşey olur, geçen zamanın uzunluğu başka birşey olur . zamanın uzunluğu mesela bir saniyenin uzunluğu 300000km. olabilir. mesela bu yılla 2020 yılı arasından 10 sene geçecek dersek, bu 10 sene bir zaman olur. ama geçmiş olur bu zaman. yani geçecek olur. mesela 2010 yılıyla bu yıl arasında 2 sene geçti diyebiliriz. peki 2010 yılıyla bu yıl arası ne kadar diye sorarsak hiçbirşey söyleyemeyiz. çünkü hep geçen zamanın uzunluuğunu söylüyoruz. geçmeyen bir uzunluğu söyleyemiyoruz nedense.
bizlere göre geçmiş yaşanmıştır. geçmişe gitmeye kalkarsak zaten olup bitmiş şeylerin olduğu geçmişe oraya hiçbir etki yapamayız. sadece orada bir hayalet olup maddi etkimiz ve diğer etkilerimiz bulunmaz. bunun için öyle bir pozisyona geçmeliyiz ki birkere geçmiş daha yaşanmamış olmalı bizim için. bunun için gelecekteki birisi bu pozisyona geçerken, kendi geçmişi hep geçmişi olarak kalır çünkü zamanı devam etmektedir. zaman çizgisi oradan gelmektedir. bu kişinin gelecekle tüm ilişkisi kesilmeden geçmişe gidemese gerektir.
bazıları da sebep sonuç ilişkisi yüzünden, onun hep devam edip her sonucun bir sebebi olacağından geçmişe gidemeyeceğimizi söylerler. oysa ben , geçmişe giden birisinin gelecekte geçmişe sebep olamayacağını gösterdim. ama şimdilik unuttum sonra hatırlayınca söylerim. yani gelecek, geçmişe sebep değildir geçmişe giden biri için.
ilk kez yaşanıyor olan geçmişe gideceğiz. bunu unutmayın.
geçmişe yaşanmış birşey diyen kişi geçmişe gidemez.çünkü ikinci kez yaşanırken gidecek kendine göre. bu da imkansız geçmiş ikinc kez yaşanmayacak. ikinci yaşanmaz fakat bir insanı kendi geçmişinden koparabilirsek, artık geçmiş onun için geçmiş olmazsa bu durumda geçmişe gidebilir. çünkü ilk kez yaşanacaktır. o zaman geçmişe gidebilir. bu durumda o kişiden yaşadığıtüm zamanlarınizini kaldırsak ve o zamanlarıyaşamamış olsa bu durumda bebekliğe geri dönüp anne karnına girip geri yokedilmesi gerekir.işte o yoklukta artık geçmiş yaşanmış değildir onun için. beden gitti ve ruhu kaldı. demek ki ruh geçmişin izlerini taşımıyorsa eğer ruh halihazırda geçmişe gidebilir. zaten astral geçmişe gitmeye inanıyorum. o da ruh gitmesi gibi birşey mi bilmiyoroum. fakat buradan fazla bir sonuç çıkmaz. öyle bir hale geçmeliyiz ki geçmiş ilk defa yaşanacak olmalı . tüm anlatmak istediğim bu.
geçmiş bir kere yaşandıysa, geçmişe sebep olamayız. çünkü geçmişe gittiğimizde onun ilk kez yaşanacağı zamana gideceğiz. geçmişe. aramızda bir zaman farkı vardır. geçmişle gelecek kadar. zaman geçnce geri gelmez, bir potansiyeldir, bir çukurdur. geçmiş zaman bu çukura düşmüştür. bu durumda bir zaman enerjimiz varsa, bu enerji zamanın zamanının bir fonksiyonudur, zamanın değil.
geçmişe sebep olabiliriz. bu çok basittir. sebep sonuç ilişkisidir. öyle birşey yaparsın ki bilmediğin geçmiş 5
zamanın geçmesi zamana diktir. zaman zamanın zamanında geçer. zamanın zamanında geçtiği için kendine dik bir yönde geçer.
peki geçmişe sebep olabilirmiyiz bu birinci soru. ikinci soru geçmişe gitmeye veya başka birşeyi göndermeye sebep olabilirmiyiz. yani öyle birşey yapacağız ki , sonuçta bu yapacağımız birşey, cisim geçmişe gidecek ve ilk kez yaşanacak o zaman da. bu durumda bütün zamanlar aynı birşeyde oluyor. geçmiş de yaşanacak, gelecek de yaşanacak şu an da yaşanıyor. anladığım kadarıyla zamandan dik uzaklaşabilmemiz gerekiyo
bu drumda kişinin zaman çizgisi ilk yaşanıyor olan geçmişte devam eder. sonra geleceğe geri getirdğimizde gelecekte devam eder.
SEBEP SONUÇ İLİŞKİSİ
Bütün zamanlar aynı birşeydedir. diyelim ki aynı andadır. bu bir an değildir fakat kolay anlatmak için an diyorum. bu durumda bir sebebe riayet ettiğimizde, olay gelecekte olacak diye birşey yoktur. çünkü gelecek daha yaşanmadığı gibi geçmiş de daha yaşanmamıştır. çünkü zamanı yaşamak zamanla olmaz. zaman geçti diye geçmiş yaaşandı diyemeeyiz. geçmise gitsek, bu ilk kez yaşanacağı geçmişe gitmek anlamıdadır. bu durumda şu anda öyle birşey yapabiliriz ki geçmişte bir sonucu olur. çünkü geçmiş ve şu an aynı birşeydedir. an gibi birşeydedir. bu birşey olma yönünden zamanda yolculuğun hiçbir zorluğu yoktur, nasıl şu anda bulunuyorsak, geçmişe de gidebiliriz.burada geçmiş şimdi ve gelecek aynı leveldadır. bu sebeple geçmişe gitmek kolaydır. geleceğe gitmemiz için zaman geçmez. yani 5 dakika geçtiğinde zaten 5 dakika sonra olmuştur. zamanın 5 dakikası geçmemiştir. zaman gene aynı birşeydedir. hiç zamanı da geçmemiştir. bu ssebeple geçmişte olmuş birşeye , zaten olmuştur diyemeyiz. ya da belki diyebiliriz ama o zamana geri gittiğimizde, onun ilk kez yaşanıyor olduğu haline gideriz.
geçmişteki birşeye sebep olmak için geçmişe gitmezsin. senden birşey geçmişe de gitmez. olmuş oluyorr olmasına sebeptir. yani şu anda geçmişe etki edecek birşey yaptığımızda, bu geçmişteki şeylerin olmuş oluyor olmasına sebeptir.
ZAMANDA YOLCULUK MÜMKÜN MÜ?
Cisim geçmişe gittiğinde, geçmişi ilk kez yaşanacak bulacak, zaten geçmiş bir kez yaşanır. bu durumda gelecekten geçmişe gitse, geçmişte yaşadıklarını bildiği için zaten yaşanmış bitmiş bir zamana gidecek. buu durumda cisim gelecekten geçmişe gidiyorsa yaşanmış bir zamana gidiyor olur ki bu imkansızdır. yani gelecekten bir zaman doğrusu takip edilerek geçmişe gidilemez. zaten gidilirse zaman daireleri oluşuyor. mesela birisi geçmişe gitti ve orada öldü diyelim. sonra zaman geçecek geçmişe gideceği zaman tekrar gelecek ,sonra tekrar geçmişe dönecek tekrar ölecek bu sonsuza kadar sürer. öyle olsaa bile bir zamman iki kere yaşanmaz. yani sonsuza kadar devam etse bile bu döngü, bir zaman bir kere yaşanacaktır. fakat cisim geçmişe giderkenki bir zamanı yani gelecekten geçmişe doğru olan normal zamanın dışından bir zaman doğrusuyla daha geçmişe gidilemez. yani doğru şöyle devam edemez bir kişi geçmişten bugüne zamanla geldi ve sonra başka bir zaman yoluyla geçmişe gitti. işte bu olamaz. yani zaman döngüleri oluşamaz.
bu durumda geçmişe gitmek için geçmişin hiç yaşanmamış olduğu bir yere önce giitmek gerekir. zaman diresinden, zaman çizgisinden çıkmak lazım. yani zaman doğrusuna yukarıdan bakmak lazım. oradayken geçmiş yaşanmıştır denemez. buradan tekrar zamana girmek gerekiyor tabii sonuçta. diyelim ki geçmiş zamana girdin artık o zaman ilk kez yaşanıyor da demezsin. başka birşeydir. birkere iki kere yaşanma olayı değildir gibine gelir.
zamanın üzerine çıkmak için zaman gerekse, bu durumda geçmiş genne yaşanmış olur. demek ki zamanın üzerine çıkacak kişi zamandan da çıkmalı. zamanı artık geçmemeli. gerçi zaman durdurulabilinir. belki böyle bir yolla olabilir. veya başka bir yolla. sonuçta gelecekten geçmişe gidilmese gerektir. yoksa zaman daireleri oluşuyor.
bu arada zamanın yaşandığı bir zaman yoktur. ilk defa veya ikinci defa yaşansın. zamanın dışına çıktığında artık geçmişe yaşandı bitti diyemeyeceksin. çünkü öyle biryerdesin ki beelki de geçmiş ve gelecek aynı yerde. biri yaşandıysa diğeri de yaşanmış bitmiş olaacak. ancak yaşanmış bitmişlik zamanın dışındaysan yoktur. işte ancak bu şartla geçmişe gidebilirsin. çünkü öyle olunca daha önce yaşanmamış geçmişe gideceksin.
zaman geriye akarsa tekrar mı geçmiş gelir. yani geçmiş ikinci kez mi gelir. zaman geriye akmadan önce bize öyle gelebilir. ancak geriye gittiğimizde
GEÇMİŞİ DEĞİŞTİREBİLİRMİYİZ
Diyelim ki ben şimdi birşey yapıyorum ve sonucunda geçmişte birşey olmuş oluyor. geçmiş, ben bunu yaptıktan sonra değişemez. yapmadan önce geçmişte birşey değişmiş olur. bu durumda geçmişe sebep olabildim. ben yapıyorum, o geçmişte oluyor. demek ki ben ve geçmiş aynı bir andayız. yani benim zamanım ve geçmiş zaman aynı andadır. aynı zaman zamanındadır. kader geleceğe doğru etki etmeyebilir . geçmişe de etki edebilir. o zaman ona kader deriz. yaptığımız iş geçmişte olmuş olur. demek ki benim zamanım ve geçmiş aynı birşeydeler. biri birinden önce değil, biri birinden sonra değil zaman anlamında. zaten de biz geçmişte ve gelecekte oluruz zaman zaten kendisi geçmiş ve gelecektir ve geçmişte ve gelecekte olmaz. zaman, tek bir şeydedir, tek bir andadır. zamanın zamanının da zaten geçmiş ve gelecek tek bir anında hazır bulunur. zamanın zamanı, geeçmişi değiştirecek güçtedir. çünkü geçmişin de zamanı geçiyor. ancak geçmişte olan şeylerin zamanı değildirr bu. bu sebeple geççmişte olan şeyler değişmez. sadece geçmiş zaman değişip başkalaşabilir.
geçmişe zamanından dolayı gidemiyoruz. yoksa geçmiş kainata gidebiiriz. anccak geçmiş zaman geri gelmiyor. yaani geçmiş kainatın zamanı geri gelmiyor. kendi zamanımızda geçmiş kainatın zamanı yapabilsek geçmişe gideriz. kendi zamanımız doğal olarak bulunan tek bir anımızdır.
zamanlar ard arda gelirler. hepsi de dizilmiştir her an bir andır, araları süredir.
ZAMANIN GEÇMESİ
Bir an geldi diyelim. daha doğrusu bir an oldu. sonra diğer an olduğunda bbiraz gelecek geçmiş oldu. sonra bir sonrarki an oldu. o zaman geleceğin birazı daha geçmiş oldu. sonra bir sonraki an oldu. böylece biraz daha gelcek geçmiş oldu. biz de dedik kii zaman geçiyor. yani deltaT kadarlık bir zamanda değerlendirdik ve zaman geçiyor dedik. oysa zaman geçiyor derken, geçmek eylemi birr zamanda yapılmalıydı. bu da şimdiki zaman olmalıydı. böylece şimdiki zamanda olan birşeye -yor eki getirebiliriz. böylece zaman şimdiiki zamanda geçmeliydi , yani zaman kendisinin de zammanı olmalıydı ki "zaman geçiyor" diyebilelim. ama öyle olmadı. deltaT kadarlık zamanda zaman geçiyor diye değerlendirdik. harekette de aynı şey olabilir. bir anda biryerdeyizdir. diğer anda bakıyoruz ki daha ilerdeyiz, ddiğer anda daha ilerdeyiz, diğer anda daha ilerdeyiz. sonuçta hareket ediyroum diyoruz. ama hareket bir anda olmuyor. deltaT kadarlık bir zamanı değerlendiriyoruz. bu , anların aralarıyla da ilgilidir. geniş bir zaman kullanıyoruz. yani -yor eki kullanmamıza rağmen, geniş bir zamanda bunu kullanıyoruz. bu durumda ya bir anı yaşayıp deltaT kadarlık bir zamanı algılıyoruz, ya da deltaT kadarlık bir zamanı yaşıyoruz. yani bir an yaşamıyoruz.
bu anların aralarını da katarak birşey hareket ediyor diyoruz. bu durumda deltaT kadar zamanda cisim belli bir yol almıştır. fakat anların araları ne oluyor. neden onu da katarak cisim hareket ediyor diyoruz. böylece geniş bir zaman kullanıyoruz. cisim ise zaman boyunca , uzunluklu bir zaman boyunca hareket etmiş oluyor. ancak bu sefer de zamanın uzunluğu nerreden geliyor. sadecee ilerki anlarda cisim ilerdeydi. uzunluk nereden geldi. bu açıdan burada tartıştığım şey yanlış olabilir. çünkü sadece anları düşündüğümüzde doğru oluyor. ama algıladığımız kabul ettiğimiz şey anların aralarının da olduğu oluyor.
mesela bir anı yaşıyoruz. sonra diğer an geliyor ve bir an geçmiş oluyor. sonra ddiğer an geliyor ve bir an daha geçmiş oluyor. ssonra diğer an geliyor ve bir an daha geçmiş oluyor. böyle böyle 100000 an geçtikten sonra diyoruz ki zaman geçiyor. yoksa zamanın geçiyor olduğu bir an olduğu için değil. yani burada -yor eki kullanıyoru ama geniş zaman oluyor. yani geniş zamanı kullanıyoruz. zaman geçer demek de geniş zaman değil, zamanın bir özelliğini gösteriyor.
enerji, zamanı ileriye aktıran şeydir.
GEÇMİŞİ DEĞİŞTİREBİLİRMİYİZ
Geçmişi değiştirmek mümkün olmazsa zaman yolculuğu zaten yapılamaz. Bütün mesele değiştirdiğimiz geçmişi önceden bilmememiz gerekiyor. Geçmişe gidebilirsek eğer o geçmişi değiştirmiş olmayız. Zaten ilk yaşanmış olanlardı onlar. Biz de ordaydık. Bu , geçmişi değiştirmek demek değildir. Ayrıca bazı sistemlerde gelecek geçmişten önce olabilir. Bu durumlarda geçmişi değiştirmek sürpriz de olmaz. Yaşıyoruz, yaşarken sebep sonuç ilişkileri oluyor. Bildiğimiz geçmişi değiştirmemiz sebeplerden dolayı mümkün olmaz. Fakat bilmediğimiz geçmişi fotoğraflasaydık eğer kendimizi orada göremeyecektik. çünkü daha önce söylediğimiz gibi geçmişin fotoğrafında gelecekten gelmiş olanlar çıkmazlar.
Önce geçmiş oluyor sonra gelecek oluyor dersek geçmişe gidemeyeceğimizi kolayca ispatlarız. Çünkü geçmiş çoktan olmuş bitmiştir , birdaha geçmişi değiştiremeyiz. Oysa ki geçmişin ve geleceğin yaratılma sırası geçmişten geleceğe doğru olmak zorunda değildir. Bu sebeple gelecekte olan birşey , geçmişte olann şeyin sebebi olabilir. Aynı geçmişte olan şeyin geleecekte olan şeye sebep olabildiği gibi. Bu da zamanda yolculuğa imkan tanır.
Her zaman yaratılmıştır. Fakat yaratılış sırası geçmişten geleceğe doğru olmayabileceği gibi gelecekten geçmişe de olmayabilir. Bu durumda gelecek ve geçmiş aynı kutunun içindedir. Gelecekteki bir değişim , geçmişteki birşeyi değiştirebilir. Bu da zaman yolculuğu var demektir. Bence zamanda yolculuk vardır. Fakat emin olamayız. Ama önünde hiçbir engel yok. Paradoksların yukarıda çözümünü verdik. Gelecek ve geçmiş aynı seviyeden olduğu için geçmişe gittiğimizde anneannemizle dedemizin karşılaşmasını engelleyemeyiz. Sebepler buna engel olur.
Ayrıca bir de şu duruma bakalım. Diyelim ki geçmişte iki kişinin konuştuğunu biliyoruz. Aralarında da hiçkimse yoktu. Peki gelecekten onların aralarına birisini gönderemezmiyiz. İşte geçmişi ve geleceği aynı seviyede görürseniz bunların oraya gidemeyeceğini anlarsınız. Ben anlıyorum. Yani gelecektekiler o iki kişinin arasına zaman yolculuğu yapmaya kalktıklarında bu yolculuğu yapamadıklarını göreceğiz. Bu da zaman yolculuğunun önünde engel değildir. Zaten zamanda yolculuğun önünde hiçbir engel yoktur. Bu iki kişi arasına gelecekten birisini göndermenin imkanı yoktur. Önlerinde engel vardır. Gönderemezler
BU MANTIKLARIN TEMELİ
İşin gerçeği, zamanlar sırasıyla gelirler. Eğer şöyle bir bakarsanız önce bir zaman gelir, sonra diğeri gelir , sonra diğeri gelir. Fakat bu zamanların biri diğerinden önceki "zamanda" değildir. Tüm zamanlar eşittir. Yaratılışları önce birinci zaman , sonra ikinci zaman sonra üçüncü zamanın yaratılmasıyla olmamıştır. Allah hakkında konuşmadığım için burada asıl noktayı söylemeyeceğim. Sadece geçmişteki şeylerle bizim aramızda zaman ayrımı vardır. Fakat geçmişteki zamanla şimdiki zaman arasında bir zaman ayırımı yoktur. Yani geçmişle geleceğin seviyesi birdir. İşte bu seviye birliğinden çıkarıyoruz tüm mantıklarımızı. Bu seviye birliği durumunda, önce birinci zaman sonra ikinci zaman gelmiyor. Zaten hepsi de varlar. Yani bu zamanların yaratılış sıralar önce birinci zaman yaratılmış sonra ikinci zaman yaratılmış gibi sırasıyla değildir. Bu durumda orijinal olarak gelecekten geçmişe gitmek temelde , dahaYani önceden de olsa , öncellik sonralık zaman değil sıra belirtir. bu durumda geleceğe giitmek sadece sıra değiştirmek olur. Zaman değiştimek değil. Yani geçmiş ve gelecekk bir doğru üzerine dizilmiştir. Fakat geçmişe götürmeyen tek şey sıradır. Fakat sıranın göndermeyici bir özelliği yoktur. Geçmiş zaman daha önce olmaz. Zamanın olmak gibi bir fiili yaptığı yoktur. Onlar sadece dizilmiştir birşey üzerinde. Bir sıra da daha geri sıralara gitmeye engel değildir. Geçmişin ve geleceğin zaten varolduğunu düşünürsek, bunların yaratılış sıraları geçme ssıraları değilldir. Bu anlamda zamanda herşey olabilir. Bu seviye aynılığı geçmişe gitmeye engeli kaldırır. Çünkü iki zaman arasında bir zaman farkı yok. İmkansız birşey yok. Aynı bir yolda yürümek gibi. Geriye de yürüyebilirsin. Bu aynı seviye olayı çok önemlidir ve zamanda yolculuğu imkansız yapan paradoksları kaldırıyor. Bu konu daha tam kapanmadı. İspatlayana kadar devam edeceğiz.